tisdag 20 januari 2009

Pilates


Pilates har man då varit på ikväll = ) Det var kul & jobbigt - men d ska det ju vara..... Så nu känner jag mig lite duktigare! Beach 2009 var det va girls? Vi peppar varandra på jobbet nu - så no more shit pommes frit, dip eller annat mög. Men f*n va gott det är! Måste börja äta frulle på morgonen med. Folk som inte gör det har högre BMI än andra som äter. Nu ska Cattis bli duktig - jajemensan!!


Tror ni mig? Stötta mig nu allihopa jag kan behöva detta. Annars har dagen varit bra. Vaknade runt 06:45 då väckarklockorna här hemma ringde. Mattias fixade till lilleman körde honom till dagis. Jag låg kvar i sängen till 07:30 tog en dusch och gjorde vid mig. Cyklade till jobbet och var där strax efter 08:30. Bytade en banderoll och satt dit stuprännan som ngn hade kört på för en tid sedan. När vi fixat detta råkade jag stå o prata med Björn då stegen skulle ner så det blev lite neon till som pajade - shit... Chefen kom då vi hade lite genomgång o åtgärdsplan m.m


Tänk att efter den 31 jan är jag inte Restaurangchef på "min" restaurang längre. Eller ja för 7 månader iaf. Som det ser ut nu. Lite lessamt är det dock allt. Men ge mig lite sinnesro under tiden bara. Låt mig lyckas och få lite glädje iaf. Sa till chefen att jag kommer alltid att vara RC i mitt hjärta - det spelar ingen roll vad som står på min skjorta. Han blev lite rörd.


Det är aldrig försent att ta ett steg tillbaka och andas - verkligen känna vad som är bäst. Livet går inte i repris. Men en sak livet mäts inte i pengar, mår man inte bra vad ska man då ha pengar till? Hälsan står högst på min lista nu likaså min familj/vänner. Ni är bäst och nu vill jag finnas för Er. Hoppas jag får det. Än är inget försent...


Bara ge järnet! Go for it =)


Elias blev glad när jag kom & hämtade honom idag på dagis, när vi kom hem hjälptes vi iaf åt med middagen och Mattias kom hem strax efter kl 18:00 då han tränat en sväng!!


Slapp i soffan framför tvn och datorn lite. Nu kallar sängen - sova en blund och vakna utvilad och med nya krafter imorgon.


Godnight where ever you are

Puss Cattis

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du e vännen!!! Pilates sägs vara megasvårt ....

jag instämmer med dej - ens hälsa o fam är viktigare än allt annat..du ska få må bra och finna ditt välmående nu ..så ska du se att allt annat faller på plats :)
Finns för dej alltid
!

Lots of love/ Onka