söndag 16 december 2012

Fundersam...

Trött. Egentligen inte på något speciellt. I helgen har det inte varit speciellt jobbigt att jobba, tycker nästan det är roligare att jobba helg än vardagar... Sedan var jag inom Familia och köpte julklapp till min stora lillebror! Har även dammat hela huset, fixat disken, blommorna, packat Elias gympa påse etc. Mattias har dammsugit - hurra =)

Snart dax att förbereda lite ljus och dra igång lite kaffe. Sätta sig i soffan och bara få vara. Fundera.......
Strö titta på tvn, ja eller kanske läsa en bra bok? Måste ta en snabb dusch oxå. Klockan ringer 06:30 imorgon, och det är en ny arbetsdag igen. Så rullar det på.... dag ut och dag in. Lät kanske lite deppigt men så är livet. Upp & ner som en berg&dalbana. Känslor hit och känslor dit. Glad, ledsen, upprymd, nerstämd. Men en sak vet jag; ett leende förlänger dagen.

Har tänkt länge att jag vill berätta att jag läser en jätte fin blogg om Sophie och hennes familj. För en tid sedan så miste de sin älskade son Tristan som inte hann fylla fyra år, eftersom det inträffade en hemsk hemsk, hemsk jävla skit olycka. I all hast kom tåget och körde på honom. Jag läser bloggen och jag gråter varje gång. Det gör så ont i mitt hjärta att det går i tusen bitar. Mina tankar går till er varje dag. Ett andetag i taget för Teklas skull.

Bloggen heter; med barnen i handen



Älskar dig min fina, underbara Elias - du är mitt mästerverk - MITT LIV, MITT ALLT.
Mamma älskar dig.


Kram Cattis

Inga kommentarer: